Business Intelligence

We werken wereldwijd met partners uit de hele wereld. Onze business intelligence service beslaat een groot gebied van activiteiten, van marktonderzoek tot het in kaart brengen van een concurrent, potentiële klanten of analyse van nieuwe technologieën.

Een opdracht begint altijd met het duidelijk krijgen van wat u precies wilt weten en waarom u dit wilt weten. Het is belangrijk om geen tijd en geld te verspillen aan een probleem dat eigenlijk niet bestaat. Ons werk is gericht op het verkrijgen van inzicht in de zaken die daadwerkelijk invloed hebben op uw zaken, positief dan wel negatief, zodat u tijdig kunt reageren met de juiste stappen die de marktsituatie dat vereist.

We passen standaard onderzoekstechnieken toe binnen morele, wettelijke en ethische richtlijnen. Onderzoeksprojecten kunnen bestaan uit eerstelijns (primair) of tweedelijns (secundair) onderzoek, of een combinatie daarvan. Een voorbeeld van primair onderzoek is het spreken met mensen in de industrie. Het doorzoeken van bijvoorbeeld informatiesystemen, databanken en andere bronnen is een voorbeeld van secundair onderzoek.

Indien relevant gaan we eerst met uw eigen mensen praten om te zien wat er al aan informatie en kennis aanwezig is binnen het bedrijf. Alle gevonden informatie, intern en extern, wordt geanalyseerd en in een rapport gepresenteerd zodat u verdere stappen kunt nemen op basis van de juiste informatie.

Wat doen we zo al? Hier wat voorbeelden van opdrachten die we hebben gedaan zoals Trends en veranderingen in de markt, productieonderzoek, strategische bedrijfsanalyses en opdrachten om technologieprogramma’s te onderzoeken.

Workshops zijn een effectief middel om bijvoorbeeld uw concurrenten in de gaten te houden. Voor meer informatie of voor business intelligence onderzoek – neem contact met ons op.