Trends en veranderingen in de markt

‘Green applications are the future’

 

Tegenwoordig eist de consument steeds vaker dat leveranciers en producenten duurzame producten maken, dier-, mens- en milieuvriendelijke producten. Die producten moeten dan wel minstens even goed zijn of liever nog beter dan de producten die ze tot nu toe gebruikten. Hierdoor ontstaan nieuwe kansen voor duurzame innovatie en de ontwikkelingen nieuwe producten die het milieu geen schade toe brengen.

We hebben een aantal projecten in deze groeimarkten gedaan, bijvoorbeeld de markt voor specifieke biologische (organic) persoonlijke verzorgingsproducten.

Een ander voorbeeld was de opdracht om een overzicht van de wereldwijde biodiesel markt te maken. Wat zijn bijvoorbeeld de gevolgen van de import van goedkope biodiesel uit de VS naar Europa; wat zijn de vooruitzichten en trends in de markt en dan met name in het voedsel vs. brandstof debat.

We hebben ons gericht op bronnen waarbij de gebruikte grondstof voor brandstof niet zou concurreren met de voedselvoorziening, wat nu de derde generatie van biodiesel grondstoffen wordt genoemd.

Na een uitgebreid literatuuronderzoek en het benutten van onze kennis van de industrie (tweedelijns onderzoek), hebben we contact gezocht met actieve spelers en experts in de industrie om hun mening en gedachten te peilen, voor zowel het potentieel, de omvang en zaken die groei van de markt zouden kunnen blokkeren (eerstelijns onderzoek).

De resultaten worden gerapporteerd in een rapport met een duidelijke analyse, een toekomstverwachting en kansen in de markt.