Informatie op waarde schatten en op de goede manier inzetten om de juiste strategie te ontwikkelen.

Veel organisaties zien informatie als een sluitpost. Zeker als de omstandigheden economisch zwaar zijn. Informatie en ‘business intelligence’ worden dan vaak gekort of zelfs geschrapt. Hierdoor doen veel bedrijven niets, terwijl het net zich om hen sluit. Een bedreiging door marktomstandigheden of een groeiende concurrent wordt pas laat gesignaleerd als de informatievoorziening niet accuraat is. Dan is het meestal te laat om nog te reageren, klanten weten de concurrent beter te vinden dan je denkt en uw concurrent weet ook gemakkelijk uw klanten te vinden. Rekenen op loyaliteit van uw klanten is meestal een hopeloze missie en een verloren klant laat zich niet makkelijk meer terugwinnen.

Wij willen uw perceptie veranderen door aan te tonen hoe belangrijk de juiste informatie is, hoe belangrijk het is om op basis van die informatie de juiste stappen op tijd te zetten.

Geïnformeerd zijn is geen luxe die alleen nodig is bij economisch voorspoedige tijden. Juist in minder succesvolle tijden is het van belang om het contact met de markt en de marktomstandigheden te houden. Het is niet alleen belangrijk te weten wat de concurrent doet, maar het is misschien nog wel van meer belang te begrijpen hoe het met uw klanten gaat, zodat u op tijd met de juiste oplossing komt voor zijn problemen, zelfs als de klant zich nog niet realiseerde dat er sprake was van een probleem.